19 Eylül 2007

Elmalı Kurabiye

 Elmalı kurabiyeye bayılırım.. Bu fotoğrafıda akrabalarımızla gittiğim bir davette çekmiştim ama bir türlü tarifini alıp yayınlama fırsatı bulamamıştım.Nihayet tarifi yapan kişiden aldım ve yine nihayet bu gün yayınlama fırsatı bulabildim..Tarif Hatice Teyzeye ait ...Ellerine sağlık diyorum....
Malzemeler:  

Hamuru için:
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • yarım paket margarin (125 gr.)
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • aldığı kadar un
İçi İçin:
  • 3 elma
  • 1 su bardağı şeker
  • ceviz
  • tarçın
Üzeri için :
  • pudra şekeri
Hazırlanışı:
  • Elmalı kurabiyemizin önce iç malzemesini hazırlıyoruz bunun için elmaları soyarak rendeliyoruz
  • ısıya dayanıklı bir kaba koyduğumuz elmaların üzerine şekeri de ilave ederek marmelat oluncaya kadar pişiriyoruz
  • daha sonra içine cekilmiş ceviz ve tarçını da ilave ederek soğuması için kenara alıyoruz
  • Hamur için gereken malzemeleri derin bir kaba koyarak çok yumuşak bir hamur elde ediyoruz
  • Hamurdan küçük parçalar kopararak içine elmalı karşımdan koyarak şekil veriyoruz
  • Kurabiyelerimizi 180 derece fırında pişiriyoruz
  • Servis yapmadan önce üzerine pudra şekeri serperek servis yapıyoruz
Not: Elmalı iç daha fazla yapılarak dondurucuda saklanabilir....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder