02 Nisan 2011

Kremşantili Kolay Kurabiye


Kremşantili kurabiye tarifini ilk bir  forum sitesinde görmüştüm ve içerisinde kremşanti kullanılması, malzemenin az olması ,k. tozunun kullanılmaması dikkatimi çekmişti.Daha sonrasında küçük bir araştırma yaptım ve pek çok tarif okudum.Kurabiyenin içerisine farklı tatlar yakalamak için konulabilecek pek çok  alternatif var.Ben kendime göre bir tarif oluşturdum fakat fikir vermesi açısından alternatifleride not düşeceğim.
Malzemeler:
  • 1 paket krem şanti (kutudan çıkan iki poşetten 1 tanesi kullanılıyor)
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
Üzerini süslemek için:
  • iç fındık
  • Dr. Oetker dekor şeker (pudra şekeride kullanılabilir)
Hazırlanışı:
  • Kremşenti ve sıvı yağı çırpıyoruz.
  • azar azar unuda ilave ettikten sonra iyice yoğurarak yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
  • Hamura elimizle yuvarlak şekil verdikten sonra fırın tepsisine diziyoruz.
  • Kurabiyelerin üzerine birer tane fındık koyduktan sonra 170 derece fırında 15 dakika pişiriyoruz(üzerleri çatlayınca pişmiş olduğunu anlıyoruz.)
  • Fırından çıkan kurabiyelerimize soğuduktan sonra dekor şeker serperek servis yapıyoruz.

Notlar:
  • Bu ölçülerden 16 tane kurabiye elde ettim.
  • Kurabiyenin hamuruna ileve edebileceğiniz malzemeler:İnce çekilmiş fındık veya ceviz,dr oetker limon yada vanilya aroması.
  • Kurabiyeleri fırından çıkardıktan sonra soğuyana kadar tepsiden almayın çünkü dağılıyor.

9 yorum:

  1. ellerine sağlık bu kurabiyeyi çok merak ediyorum en kısa zamanda deneyeceğim..blogunuda bu kurabiyeyi ararken buldum:)görsellerde ki en güzel tarif seninki..

    YanıtlaSil
  2. İltifatlarınız için çok t. ederim.Denemenizi tavsiye ederim.Sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Kurabiyeleriniz çok güzel görünüyor. Aynı tarifle bende denemiştim fakat bu kadar güzel şekil veremedim. Siz neyle şekillendirdiniz öğrenebilirmiyim?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Seyfure hanım merhaba...
    Bende tarifi denemeden önce aslında tereddüt ettim çünkü okuduğum tariflerin yorumlarında şekil vermenin zor olduğu yazılmıştı,hatta bazı sitelerde gördüyseniz şekil vermek konusunda zor olduğu için ciğköfteye şekil verir gibi şekil verilmiş ve sıkma kurabiye adı verilmiş.Fakat bütün bunlara rağmen ben bu konuda sıkıntı yaşamadım ve elimle şekil verdim...

    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. Bu kurabiyeden haftasonu yapmıştım gerçekten çok lezzetli kurabiyelerin o kadar güzel olmuş ki ellerine sağlık canım.Şekil vermekte çok zorlanıyorsanız az daha sıvıyağ damlatın,hamur biraz toplanıyor,ve nazik davranmak gerekiyor.Çok çatlamaması için de sevgili yazarımızın belirttiği dakikayı aşmamalı.Bir dahaya aklımda olsun fındık koymak..:)

    YanıtlaSil
  6. şeker ölçeğı verılmemış:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bu kurabiyede krem şanti kullanıldığı için şeker kullanılmıyor.Tarifi aynen uygulayabilirsiniz...

      Sil
  7. şeker kaç ölçek acaba??

    YanıtlaSil
  8. Yaptım şekeri az geldi 1 su bardağı seker eklenmeli bence.bunun dışında başarılı.tesekkurler

    YanıtlaSil