18 Nisan 2008

Gökkuşağı Tatlısı


Çay daveti menüsünün üçüncü tarifiyle devam etmek istiyorum.Tarif sofra dergisinden fakat ben tarife bire bir uymadım ve kendime göre farklı bir şekilde tarifi uyarladım.Tarif hakkındaki farklı önerilerimi ve tarifin bire bir nasıl olduğunu en altta öneriler kısmında bulabilirsiniz.İşte tarifimiz;
Malzemeler:
en alt kat:
  • 1 paket handistancevizi aromalı puding
  • 3 su bardağı süt
orta kat:
  • 1,5 paket kakaolu petibör bisküvi
  • 1 bardak süt
en üst kat:
  • 1 paket vanilya aromalı puding
  • 3 su bardağı vişne suyu
Üzeri için: yarım paket kremşanti ve yarım bardak süt
Hazırlanışı:
  • en alt kat için sütümüzü tencereye alarak içerisine pudingimizi ilave ediyoruz ve koyu bir kıvam elde edene kadar sürekli karıştırarak pişiriyoruz.Pişen pudingimizi istediğimiz bir tepsiye (ben kare borcam kullandım) dökerek bir süre soğumasını bekliyoruz
  • orta kat için petibör bisküvileri süte batırıp çıkardıktan sonra hindistancevizi aromalı pudingimizin üzerine diziyoruz bu işlemi 2 kere tekrarlıyoruz (yani üst üste 2 bisküvi olacak şekilde)
  • en üst kat için vişne suyunu tenceeye aldıktan sonra vanilyalı pudingi ilave ediyoruz ve yine puding pişirir gibi sürekli karıştırarak pişiriyoruz.pişen pudingimizi kakaolu bisküvilerin üzerine boşaltarak üstüne düzleştiriyoruz
  • en son üzerine yarım bardak sütle hazırladığımız yarım paket kremşantiyle süslüyoruz.(ben keseceğim dilimleri hesap ederek her dilimin ortasına gelecek şekilde krem şanti sıktım.)
  • tatlımızı bir gece yada en az 5-6 saat buzdolabında bekletiyoruz ve keserek servis ediyoruz
Öneriler:
  • Benim tarfimi uyguladıktan sonra sıktığımız krem şantinin üzerine birer tane vişne koyarakta süsleyebilirsiniz
  • tarifin orjinalinde en alt kattaki hindistancevizi pudinginin yerine yine vanilyalı puding kullanmıştı.Hindistancevizi damak zevkinize hitap etmiyorsa vanilyalı pudingde kullanabilirsiniz.
  • Yine en alt kata dr.oetkerin gourmet puding altın serisinden cikolata-vişne aromalı puding kullanarak en üst katla uyum sağlıyabilirsiniz, ama orta kata sade petibör bisküvi kullanmanızı tavsiye ederim.
  • En alt kata dr.oetkerin gourmet puding altın serisinden çikolata portakal aromalı puding (veya vanilyalı puding) kullandıktan sonra ara kata portakal suyuyla ıslatılmış petibör biskuvi ve en üst kata vişne suyu yerine portakal suyuyla pişirilmiş vanilyalı puding kullanabilirsiniz.
  • Sevgili portakalağacı Hatice de bu tatlıyı kendisine göre uyarladıktan sonra üç renkli tatlı olarak yayınlamıştı.Bu linki tıklayarak o tarifide okuyabilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder