08 Mayıs 2011

Tahinli Cevizli Kek



Geçtiğimiz günlerde Mutfak Hatıraları adlı  blogda tahinli kek tarifi görmüş ve çok beğenmiştim.Bu gün keki deneme fırsatım oldu.Tahini sevenler için bol tahinli güzel bir kek oldu diyebilirim.Tarifi bire bir uygulamadım bazı değişiklikler yaptım.İşte tahinli cevizli kekimiz...

Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1+ 3/4  su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 yemek kaşığı tahin
Üzeri için
  • 3 yemek kaşığı tahin
  • 1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz
Hazırlanışı:
  • Derin bir kaba yumurtaları alarak iyice çırpıyoruz.
  • Daha sonra şekeri ilave ederek kar gibi olana kadar çırpmaya devam ediyoruz.
  • Yoğurt ve sıvı yağı ekleyerek bir süre daha çırptaktan sonra tahini ilave ediyoruz,sonrasında elenmiş un ve kabartma tozunuda ilave ederek iyice karıştırıyoruz.
  • Kek hamurumuzu ister kare ister yuvarlak istersenizde kelepçeli kalıba boşalttıktan sonra üzerine önce tahini sürüyoruz sonrasında cevizi serpiyoruz ve 180 derece fırında pişiriyoruz.

2 yorum:

  1. cnm ellerine sağlık eminim enfestir:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik canim nefis gorunuyor. Blogun hayirli olsun, çok cici tariflerin var. Izlemeye aldim seni. Basarilarin devamini diliyorum

    YanıtlaSil