28 Şubat 2008

H.Sonu Daveti ve Erişteli Mercimek Çorbası

Herkese iyi bir hafta diliyorum..
Cumartesi günü yemeğe misafirlerim vardı ve ben çok uzun zamandır evde misafir ağırlamadığımı fark ettim.Hazırlıklar hafta başında başlamıştı bende, nasıl bir menü hazırlasam diye 3 gün düşündüm desem yalan olmaz :)) iki üç kez menüyü değiştirdim ve sonunda içime sinen bir menüye karar verdim.Hafta sonuna ait menü ve ilk tarifimiz Erişteli Mercimek Çorbası;
Menü:
Erişteli Mercimek Çorbası
Sebzeli Soslu Fırın Tavuk
Zeytinyağlı Biber Dolması
Fellah Köftesi
Gökküşağı Pilavı (Nohut koymadan hazırladım)
Çoban Salata
Çikolata Soslu Elmalı Tatlı
 

Erişteli Mercimek Çorbası

Bu çorbayı severim ama hiç yapmamıştım.İnternette bu çorbaya ait pek çok tarif okuduktan sonra kendime göre bir tarif oluşturarak hazırladım çorbayı işte benim tarifim;
Malzemeler:

  • 1,5 su bardağı yeşil mercimek
  • 2 adet dometes
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 büyük boy soğan
  • 1,5 su bardağı erişte
  • 2 litre et suyu (yoksa 1 et suyu tablet)
  • 1 çay kaşığı nane
  • tuz
Hazırlanışı:
  • İlk önce mercimeğimizi bir tencereye alarak üzerini geçecek kadar su koyuyoruz ve mercimeklerimizi haşlıyoruz.Haşlanan mercimekleri süzgeçe alarak iyice yıkıyoruz ve kenara alıyoruz.
  • Soğan ve domateslerimizi rendeliyoruz.Derin bir tencereye koyduğumuz sıvı yağda önce soğanları bir süre kavurduktan sonra rendelediğimiz dometesleri, salçayı ve naneyide ilave ederek kavuruyoruz.
  • Daha sonra 2 litre et suyunu ve yeşil mercimekleri ilave ederek çorbamızı kaynamaya bırakıyoruz.
  • Çorbamız kaynadıktan sonra erişteyide ilave ederek eriştelerimiz yumuşayana kadar pişiriyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder